Vakanties & Weekend Trips

Alle begin is moeilijk - A bumpy Start

Alle begin is moeilijk

De vakantie begint! Als een goed begin het halve werk is, dan heb ik nog een heftige strijd te leveren, want het was alles behalve een goed begin. Leuk gewerkt, me grote dollar biljetten toch nog kunnen wisselen in kleinere waardes, maar dan. Geen taxi te verkennen om mij naar het treinstation te rijden, dus dan maar met de bus. Dat gaat natuurlijk zo vlot als dikke s***** dat ik de trein mis. Mag met de volgens trein mee, die is niet alleen langzamer, nee, daarbovenop moet ik ook nog eens 160+ kilometer staan. Overstappen op de metro ging dan weer eens zonder problemen en wat heb ik een geluk: in een miljoenen stad heb ik het voor elkaar gekregen om een zitplekje te hebben! Die was ook wel nodig, want na een uur staan had ik er geen zin meer in om ook nog eens anderhalf te staan in de metro. Afijn, heelhuids aangekomen op Shanghai Pudong Airport, inchecken ging vlot, hapje gegeten bij de Burger King (I’m Lovin’it… oh nee, da’s de concurrent). Zit nu in het vliegtuig en had al ergens boven Guangdong kunnen vliegen. Helaas denkt de Air Traffic Control wat anders, want ik ben nog niet eens vertrokken. We staan al 70min. lang aan de grond en het gaat nog wel eventjes duren, we krijgen net (om 21:00 uur!!!) ons avondeten geserveerd. Joepie!

Om de tijd te doden maar naar BNN online kijken. Een wandelingetje maken aan boord zit er niet in en wil ik ook niet doen, dan valt me meer en meer op hoe bagger dit ding is. Stoelen en tafels zijn deels kapot. Hopelijk is het technische werk aan boord wel in orde…

A bumpy start

As usual in Hangzhou it’s almost impossible to get a taxi when you need one, so of course I didn’t get one. This left me no choice but to take the bus. After missing my train I got a standing ticket in the next train, nice, standing 160+ kilometers. Check-in went a lot smoother, but the big delay was another bump on the start of this journey. Now after almost 90 minutes it seems we are finally departing, so I got to stop.

More stories once I have actually seen something from Cambodia!

Reacties

Reacties

Carla

Je kunt wel zeggen dat je een avontuurlijk reis hebt geboekt.

WL

Leuk om op de hoogte gehouden te worden! Veel plezier globe trotter

Wienke

Heey Bjorn,

Het komt allemaal goed, na regen komt zonneschijn enzo. En de reis daarna doet je dit allemaal vergeten (of het wordt nog erger, maar dan kun je er achteraf ook om lachen).

Heel veel plezier!!!

Groetjes Wienke

anne

Uiteraard heel veel plezier, ben benieuwd naar het vervolg.

Antje

Ich wünsche Dir ganz viel Spass und eine wunderschöne Zeit in Kambodscha, dass Du gesund bleibst und viele schöne Dinge erlebst.

Ganz liebe Grüsse

Antje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!