Vakanties & Weekend Trips

Day 14: Jetstar & Melbourne

Een lange rampzalige Jetstar vlucht stond als eerste op het menu, 3.5 uur lang jankende K*T baby’s (er waren er volgens mij wel 10 aan boord) en zodra de eerste begon startte er een heel proces waarbij het estafette stokje van koter tot koter werd doorgegeven. Na de ouders gevraagd te hebben of die lieverdjes wat wijn op mijn kosten mochten drinken, waren ze totaal geschokt dat er nog mensen op deze aardbol zijn die gejank en gekrijs van hun koters niet op prijs stellen. Misschien moeten de monsters maar net als alle honden en katten in een kooitje in het ruim geladen worden. Opgeruimd staat netjes en mij vallen ze dan niet meer lastig.

Aangekomen in Melbourne was alles gelukkig een stuk beter. Er rijdt een toeristen tram rond de stad die een overzicht geeft van wat Melbourne allemaal te bieden heeft. Na de tramrit heb ik nog een stuk door de stad gewandeld. Federation Square en de kathedraal liggen vrijwel direct naast me hostel en ik hoefde dus niet ver te lopen. De Yarra rivier loopt dwars door de stad en geeft ook mooie vergezichten met de hoogbouw eromheen. In de avond ging ik door naar de Eureka Tower, waar je vanaf de 88ste verdieping een mooi uitzicht hebt over de stad. Na het uitzicht bewondert te hebben liep ik nog langs de oevers van de Yarra waar uit hoge pilaren vuur de lucht in wordt geschoten.

A very, very long and awful Jetstar flight was how I got to start my day. There were like 10 crying babies on board and as soon as one of those monsters started the cry, the rest soon followed. The parents were shocked when I asked (non-serious asking by the way!) if they couldn’t let their little “angel“ drink some alcohol to make it fall asleep. The look on their face made me think that they really don’t understand that some people can’t stand hours filled with crying. Perhaps the little ones should be put in a cage and loaded in the cargo area just like the cats and dogs???

Upon arrival in Melbourne all was better. No more crying, just enjoying another beautiful city. I took a tourist tram around the city before starting my exploring walk. Federation Square, the cathedral and the Yarra River are all located just around the corner of my hostel and thus easy to reach. The Eureka Tower is not far away and at night the view from the 88th floor is just great. I ended my day with a walk along the banks of the Yarra River, where there was even a fire show.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!