Vakanties & Weekend Trips

Bus Bus

Pfff, wat een tippel. Rond een uur of half 5 kwam ik aan in Phnom Penh. Tot mijn schrik kwam ik erachter dat de eerste bus naar Sihanoukville helemaal niet om 6 uur ging, maar pas om 8 uur. Al die tijd wachten op dit parkeerterrein (een station kon ik het echt niet noemen) zag ik niet zitten. Dan maar onderhandelen met een tuktuk. Hij wilde me na lang onderhandelen wel voor 1.5usd naar een andere busmaatschappij brengen die vroeger rijd. Deze rit ging dwars door een markt, die om dit tijdstip compleet vol was met kopers en verkopers. Het was soms lastig om door deze meute te navigeren. Uiteindelijk zijn we toch goed aangekomen bij de maatschappij Sorya, hun bus ging om 7 uur. Rond half 7 kwam er echter al een bus, dit bleek de shuttlebus te zijn die mij naar het station zou brengen. Zo gezegd zo gedaan, eenmaal op het station werd mij verteld welke bus ik had en eenmaal gezeten ging me bus echt op pad, naar Sihanoukville. Onderweg stopte de bus constant om Khmer passagiers in te laten en zelfs goederen te transporteren. Die moesten er helaas ook weer uit voordat wij aankwamen en zo duurde de trip geen 4 uur, maar bijna 5. Me tuktuk stond alweer te wachten en die bracht me in no-time naar het Orchidée Guesthouse, gerund door een Nederlander.

De Orchidée is echt super, een klein bungalow parkje met zwembad, op 2 minuten lopen vanaf het strand. Het strand was volgens sommige toeristen al erg druk, maar ik vond het erg meevallen, zeker in vergelijk met de Costas. De busrit was ik inmiddels al vergeten en vanaf nu is het alleen nog maar genieten van dit heerlijk strand. De prachtige zonsondergang was een perfecte afsluiter van deze dag.

Omg, what a trip. About 4:30am I arrived in Phnom Penh. Contrary of what I was told before, there was no bus going to Sihanoukville at 6am, but at 8. I didn’t look forward to waiting at the parking place for such a long time, so a tuktuk drove me around several bus companies to find one that was departing earlier. Sorya was the first on to go at 7am. As he made so many stops along the road, it took almost an hour longer as advertised. Soon after arriving I had already forgotten about this. The Orchid Guesthouse is so beautiful, it’s like a bungalow park with a pool located in the middle. Even better yet, are the beaches. Crowded for some tourists, for me it was almost empty and I can see myself totally relaxing here. The amazing sunset against the backdrop of the Gulf of Thailand was a good way to end the day.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!