Vakanties & Weekend Trips

Island Hopping

Hoewel het strand al erg mooi is, kan het natuurlijk altijd beter. Het beter werk is te vinden op één van de vele eilandjes voor de kust van Sihanoukville. Hebberig dat ik ben, is één eiland natuurlijk niet genoeg, maar moest ik er wat meer bekijken. Dat heb ik gedaan ook, een dagtripje eiland hoppen. Per tuktuk werd ik naar de haven gereden waar ook een aparte bar te vinden is: Airport. Het bijzondere aan de Airport bar is dat de bar rondom en onder een echt Antonov vliegtuig gesitueerd is. Eenmaal aan boord leerde ik wat verschillende mensen kennen en we kwamen uit allemaal verschillende uithoeken. Veel Duitsers en Fransen, maar ook Vlamingen, Tsjechen en Australiërs. Voor vertrek kwam de gids nog met een mededeling dat de zee helaas te ruig was om de originele route te varen. Dit bleek uiteindelijk geen probleem te zijn, omdat de drie aangedane eilandjes allen ook erg mooi waren.

Bij het eerste eilandje zijn we niet aan land gegaan. In plaats daarvan gingen we voor de kust snorkelen en konden we wat koraal zien. Helaas kon ik zonder mijn bril op niet veel zien, dat was erg jammer.

Bij het tweede eiland gingen we wel aan land. Het strandje waar we aanmeerden was wat druk en onze gids stelde voor om naar een rustig strandje te gaan. Om daar te komen moesten we wel eventjes door de jungle lopen dwars door het eilandje heen. Na een minuut of tien lopen kwamen we dan aan op een verlaten strand. Het was hier heerlijk zwemmen.

Als laatste gingen we naar een ander eilandje waar we ook weer fantastisch konden zwemmen. Schaduw was niet veel aanwezig, maar ik heb er wel goed gebruik van kunnen maken door gewoon een beetje creatief te zijn. Een koud Angkor biertje in zee werd bezorgt door de gids en zijn doberman Lucy zwom leuk met iedereen mee. Voor wat actie was het mogelijk van het dakterras van de boot het water in te springen, iets dat ik verschillende keren had gedaan. Blijkbaar plonsde ik zo veel water bij mijn landing, dat de passagiers tot aan de 2de verdieping water over zich heen kregen. Dat kond dan geen verkeerd bommetje meer zijn!

Na bij elk van deze drie eilandjes lekker gezwommen te hebben was het tijd voor de terugvaart. De muziek ging aan, het briesje werd sterker en de zonnekracht nam af. Om de zoveel nummers werd een bel gerinkeld en dan kreeg iedereen een shotje. Wat er in zat weet ik niet, het smaakte ook niet en had er na 1x wel genoeg van. Het bleef gezellig tot op het einde.

In the morning the tuktuk took me to the harbor where I also found a nice bar: build under and around a real Antonov airplane. After checking this place out I quickly boarded the boat. On board where many French and Germans as well as some Belgians, Czechs and Aussies. After boarding the guide informed us that we couldn’t travel the original route as the sea was too rough. We would instead visit three other islands.

At the first island we didn’t get ashore, instead we snorkeled in the shallow waters. There was some coral to be seen, though I couldn’t see much without my glasses on.

At the second island we went ashore. This beach was a bit crowded so the guide took us to another, empty, beach. To get there we walked through the jungle across the island to the other side. Here the waters were beautiful and it made for a good swim.

The best was kept for last. The beach and waters were the nicest here. The guide brought us a cold Angkor beer and was enjoyed while being in the water. The guide’s dog Lucy was enjoying herself as well as she joined us all for a swim. After a while some more action was needed and we could ump of the roof of the boat into the water. This was a lot fun, although I was unaware that I splashed water all over the people that were sitting on the second floor. That must have been one big splash then caused by all the nice Khmer food I’ve been eating this week.

Sadly it became time to get back to the city. The guide turned the volume up and played good music. Several times he rang a bell which was a sign for us to get a free shot. I didn’t really like the taste so one was enough. Until the moment we arrived the atmosphere remained good, making for one of the best trips I had so far.