Vakanties & Weekend Trips

Kite Surfing Beach

Wow, we zijn vandaag vroeg wakker geworden, om 11 uur! Hoe krijgen we het voor elkaar. Hoewel we ons witte strandje erg mooi vinden, willen we graag wat meer zien van Boracay. We besluiten daarom om eens naar de andere kant van het eiland te gaan. Van de manager van de Blue Mango krijgen we de info over hoe we daar heen kunnen. Er wordt ons aangeraden om met een motortje te gaan, maar we zijn sportief en besluiten te lopen. Na ongeveer 40 minuten lopen in de brandende zon, komen we aan bij een grote teleurstelling. Het Kitesurf strand is vies! Overal troep en er zijn helemaal geen golven. Snel besluiten we om weer terug te lopen. Onderweg nog ff bij de D'Mall pannekoekje eten (ja, moet toch eens wat van thuis kunnen eten he) en daarna gingen we weer bij ons eigen mooie strand liggen.

In de avond gingen we het zuidelijke deel van het strand verkennen, maar zonder licht was er niet veel te zien in het donker. We besloten toen maar snel wat te gaan drinken bij Conga's. Hier hadden we eigenlijk eerder moeten komen... We kregen nog een tip over een ander mooi strand waar we echt heen moeten, Bailinghai Beach. Onze dagplanning voor morgen is dus geregeld.

We must have been sick, we got up so early at 11am. This was for a special reason: we wanted to see the other side of the island. After about 40 minutes walking we got at the Kite Surfing Beach. This was a big disappointment, the beach was dirty and there were no waves at all. All this exercise under the burning sun didn't repay itself and we quickly left to go back to our own beach, but first we needed to make a pit stop at the pancake house! Yummy.

At night we went to Conga's. It's another good bar, of course at the beachfront, with good drinks and music. Here we got a tip for another nice beach that we should visit, Balinghai Beach. Our planning for the next day was hereby done.