Vakanties & Weekend Trips

Afkickverschijnselen, betast worden en wespennestjes

Een nieuwe maand is begonnen en dat betekent dat het toch echt tijd was om weer eens op vakantie te gaan. Ik heb al een beetje last van afkick verschijnselen gekregen (therapie bij de AVV Anonieme Vakantie Verslaafde heeft niet veel geholpen). Bah, daar is het leven toch niet voor gemaakt?!?!?! Dat van mij zeker niet, deze jongen heeft wel belangrijkere dingen te doen dan alleen maar aan werk te denken: de wereld verkennen!

Een goed begin (China, Hong Kong, Macau, Taiwan, Singapore, Noord-Korea, Cambodja, de Filippijnen) is het halve werk zullen we maar zeggen. Helaas zullen mijn reis ervaringen van de voorgenoemde landen mij niet veel helpen op deze reis. Kon ik voorheen op het Engels of Chinees vertrouwen, kan ik dat dit keer niet. Mijn Japans is helaas erg stroefjes, dat wordt handen-en-voetenwerk en het veelvuldig naslaan van mijn woordenboekje...

Anyway, dat was het dan voor de introductie. In tegenstelling tot zo ongeveer al mijn vorige vakanties, begon deze reis zonder problemen, yeah!!! Zonder vertraging vertrok de China Eastern vlucht van Shanghai Hongqiao naar Tokyo Haneda. Ik had een fijne plek met veel beenruimte (helaas nog steeds economy... agh ja, ik moet ook nog wat te dromen in mijn leven hebben niet?). Het probleem begon pas bij aankomst. De verdomde douane had mij uitgekozen om eens uitgebreid te controleren. Koffer werd compleet leeg geplukt, ze waren zeker bang dat ik drugs ofzo verstopt had in een dubbele bodem. Nadat me koffer in orde bevonden was, werd het tijd voor een extreme fouilleer sessie. Jeetje mina, ik ben nog nooit zo onder handen genomen...

Aan alle leuke dingen komt een eind, en dus kon ik eindelijk op pad. Snel een OV chip gekocht en toen met de monorail richting de stad, dat is toch leuker dan steeds met de metro niet? De schok van de metro is eigenlijk niet zo groot, op papier lijkt het allemaal ingewikkelder dan het echt is. In no-time was ik bij het hotel aangekomen. Wat is dat klein! Gelukkig wel schoon en comfortabel.

Na mij snel opgefrist te hebben ben ik naar de westkant van Tokyo gegaan, naar de wijk Harajuku. Hier zie je al snel wat genoemd wordt de Harajuku Girls (google harajuku girls voor foto's), die hebben een zeer aparte kleding stijl... Nabij Harajuku is de Meiji Jingu, een tempel complex om keizer Meiji (gestovern in 1912) en zijn vrouw Shoken (gestorven in 1914) te eren. Na dit bekeken te hebben, werd het tijd om wat te drinken. Snel een ijskoffie besteld bij de Starbucks (ik voelde mij nog niet avontuurlijk genoeg voor een sakurabloezem koffie) en gelijk weer verder naar Shibuya om het bekende kruispunt te bekijken. Geheel kalm en rustig als de auto's groen hebben, maar als de voetgangers groen hebben wordt het kruispunt een wespennest van krioelende kleine Jappanertjes die naar de overkant proberen te komen. Als de voetgangers weer rood hebben, dan is het ook gelijk gedaan met de chaos en is de rust weer terug. Probeer dat maar eens in China te doen, onmogelijk.

Na Shibuya ging ik verder naar Shinjuku om wat info in te winnen over digitale camera's. Na al die info werd het tijd om mijn hoofd wat rust te geven, tijd voor een filmpje in de bios. Misschien raar om tijdens de vakantie in Tokyo naar de bios te gaan, maar na lang genoeg te leven in een land waar censuur heerst en er dus vrijwel geen buitenlandse films te zien zijn, is de bioscoop opeens iets heel bijzonders! The Chronicles of Narnia 3D was leuk om te zien. Nadat de film voorbij was, moest ik rennen om nog de metro te halen. In China neem ik zonder problemen de taxi, maar aangezien de metro in Tokyo nog duurder is als de taxi bij mij thuis, wilde ik de Tokyose taxi niet uit proberen...

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!