Vakanties & Weekend Trips

Aankomst Kyoto

Punctueel, dat zijn Japanners heel erg. De geplande landingstijd in Osaka Itami Airport was om 19:10 en wat blijkt, 19:10 loop ik het ANA vliegtuig al weer uit. Van het busschema dat ik op internet had gezien wist ik nog dat de bus naar Kyoto om 19:25, 19:45 en 20:05 zou gaan. Ik hoopte die van 19:45 te halen, maar de Jappen dachten daar anders over. Om 19:23 kwam me trolley op de loopband, om 19:24 had ik mijn buskaartje uit de automat gehaald en, ja hoor, om 19:25 zat ik in de bus en reed meteen weg, naar Kyoto. Het hotel had mij geinformeed dat ik eigenlijk voor 20:30 moest inchecken en dat als ik laat was hun moest bellen. Volgens het internetschema zou de bus pas om 20:25 aankomen en dan zou het nog zo'n 10 minuten lopen zijn. Maar weer zijn daar de punctuele Jappan die een handje helpen door al om 20:15 aan te komen waardoor ik zonder problemen bij de Capsule Ryokan aankom in vlotjes in kan checken. De receptioniste, gekleed in een mooie traditionele kimono en slippertjes geeft mij een introductie van de gigantisch grote kamer van 10m2. Vanwege het 2 persoons tatami bed komt het veel krapper over het als kamertje in Tokyo. Verder is het wel mooier ingericht, ligt het bed erg lekker en is de airconditioner fijn warm. En dat is ook wel nodig ook, Kyoto is veel koeler als Tokyo. Met de airco aan kan ik heerlijk warm slapen en voor ik het weet zijn de oogjes toe.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!