Vakanties & Weekend Trips

Kyoto – Arashiyima & Shopping

Yes, het was gelukkig de juiste trein. Dit keer moest ik bij een ander station overstappen (die ik bijna had gemist omdat ik een beetje was weggezakt, ik lijk me vader wel...). Weer terug in Kyoto ging de reis verder met de bus, naar Arashiyima. Dit is een buitenwijk in het westen van Kyoto, waar naar het schijnt mooie tuinen en een bamboe bos te vinden moet zijn. Dit moet een highlight van Kyoto zijn en dat mag ik natuurlijk niet missen.

Busje komt zo, busje komt zo, busje komt zo... busje kwam niet. Bleek dat de bus slecht elke 20 minuten vertrekt en net een paar minuten ervoor vertrokken was. Fijn, wachten, en helaas in Japan zijn ze zo punctueel dat je er niet van uit hoeft te gaan dat de bus een paar minuten te laat is. Reminder voor mijzelf: komt niet te laat in Japan in de hoop dat de bus/trein/whatever te laat is want dan heb je pech.

Na een snel cursus geduldig zijn en een redelijk lange rit kwam ik eindelijk aan in Arashiyima. De tijd die ik nog beschikbaar had was beperkt en ik besloot om slechts 2 dingen te bekijken, met als eerste de Tenryu-ji, een tempel met een mooie tuin. Deze was, zoals geschreven in de Lonely Planet, mooi, maar zeker niet zo indrukwekkend als wat ik al eerder had gezien de dag ervoor. Het bamboe bos daarentegen was wel erg apart te zien. Dit moeten wij ook in de buurt van Hangzhou hebben, wat ik helaas nog niet gezien heb, misschien een vakantie tip voor als ik het dichter bij huis moet zoeken voor een volgende reis?

In de avond ging ik nog eventjes winkelen. Dit keer heb ik een mooi Seiko horloge gekocht, een speciale uitgave van slechts 300 stuks, alleen te koop in Japan. EÊn van me vrienden wilde ook nog een horloge hebben, en dan blijkt het in Japan ook mogelijk te zijn om wat af te dingen. Altijd leuk, ervaringen uit China die ik ook in het buitenland in de praktijk kan gebruiken.

Na het winkelen ging ik nog eventjes naar de Ponto-cho. Dit is een smal straatje waar het 's avonds mooi verlicht is met lantaarns en er de kans bestaat om een geisha te zien. Helaas was ik er te laat, geen geisha meer te bewonderen. Dan maar terug naar het hotel, voor mijn laatste nachtje op een tatami bed.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!