Vakanties & Weekend Trips

Music Man - Wang Lee Hong live concert

Nee, nee, dit keer geen bericht over een vakantie of weekendje weg. Ik heb het dicht bij huis gehouden, ben zelfs de stad niet uit gegaan. Na voor de verandering eens tijdig van werk te gaan ben ik samen met mijn Chinese zus(je) naar het Huanglong Tiyuguan (NL: Gele Draak Stadion) gegaan. Een sportwedstrijd hebben we niet bijgewoond. Voor deze avond was het stadion geen voetbal veld. Of hardloopbaan. Het stadion was omgebouwd tot een concert zaal. Music Man: Wang Lee Hong live concert in Hangzhou. Zus(je) is extreem (héééél erg extreem) fan van deze ABC (American Born Chinese) en had een fantastisch plek geregeld voor ons, vrijwel vooraan het podium. Lang leve VIP membership bij de fanclub (zij, niet ik).

Even voor acht uur betreden we het stadion en hebben na enig heen en weer geloop onze plekjes gevonden. Vrijwel vooraan dus zoals ik al schreef. Ik ben zo te zien de enige buitenlander bij een Chinees concert. De muziek van Lee Hom (zijn 'Engelse' naam) ken ik haast niet. Ja, ik hoor zijn muziek weleens, zeker als we naar karaoke gaan. Maar zo goed dat ik weet waar de liedjes over gaan, laat staan mee kan brullen, dat absoluut niet. En dan zit je in een stadion vol met gillende meisjes (en wat jongens) die luidkeels schreeuwen 'Wang Li Hong wo ai ni' (Wang Li Hong I love you). Een gevoel van ongemak bekroop mij wel een beetje. Ben ik hier wel op de juiste plek?

Die gevoelens verloren langzaamaan aan kracht. Met een stripboek opening (de Music Man) en luide elektrische gitaren was het een stuk minder klef en plak als verwacht. Tot mijn positieve verbazing werd er op de beeldschermen rondom het podium zelfs liedteksten weergegeven. Op deze manier kon ik ook nog een beetje mee zingen. Heb me wel rustig gehouden, kan natuurlijk niet luider brullen als de honderden Chineesjes. Best wel cool eigenlijk, moet mijn Chinees toch ergens in die tijd wat verbeterd zijn.

De avond bleek uiteindelijk een gevarieerde mix te zijn waarin Lee Hom zijn muzikale talenten tentoonstelde. Gitaar: check. Piano: check. Viool: triple check. Zelfs een traditioneel Chinees snaarinstrument bespeelde hij. Ook de zang bleef altijd van een goed niveau en voor we het wisten waren er 3 uren voorbij gegaan.

Achteraf gezien was het een zeer geslaagde avond en als ik eerlijk ben moet ik toegeven dat als ik weer de mogelijkheid heb naar de Music Man te gaan, ik dat zeer waarschijnlijk ook doe. Natuurlijk dan ook met zus(je). Zolang ze mij meer in de tussentijd die cd's uitleent zodat ik tenminste de liedjes kan bestuderen.


Music Man: Wang Lee Hong live in concert. My sis is a hardcore fan of Wang Li Hong and got us great seats in the front of the stage. Shortly before eight we entered the Yellow Dragon Stadium. Entering is easy, finding the seats required us to get some assistance from the security guards to point us in the right direction. Soon after being seated the show started and hundreds of girls (and the occasional boys) started screaming Wang Li Hong wo ai ni (Wang Li Hong I love you). Being seemingly the only foreigner, a person not knowing his music that well and for sure unable to sing-a-long, I felt so out of place.

These feelings however soon made place for excitement. The flashy opening in comic style (the Music Man) with loud guitars made it so much less 'sticky' than I thought it would be. The concert was a demonstration of the many skills of Wang Lee Hong. Guitar: check. Piano: check. Violin: triple check. He even got to play a traditional Chinese instrument. A very welcome extra to the show were the monitors displaying the lyrics of all the songs. This way it was even possible for me to sing along with some songs (as long as I could read the characters anyway). Once I started to sing along, the camera was of course turned off. I already know I sing badly, no need to hear a comparison between Wang Lee Hong and me on tape, that would be too embarrassing.

All in all my sis had a great evening (although we already knew that would be the case before the concert began), and so did I. In all honesty I must even admit that next time there's an opportunity to see the Music Man in concert again, I most likely will go there again. As long as she can lend me all her Wang Li Hong CDs in the meantime, giving me some time to practice all the songs.

Reacties

Reacties

lisette

jonge jonge dat is inderdaad weer eens wat anders maar zo zie je maar dicht bij huis kan het dus ook (lol)
vlg reis is dus naar nederland en dan naar amerika tof man gr. en veel s6

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!