Vakanties & Weekend Trips

Day 1: Hello Sydney!

Ondanks de vertraging ben ik nog redelijk op tijd aangekomen. Het gratis shuttlebusje naar Maze reed ook vlotjes en voor ik het wist, stond ik daar zo downtown in Sydney. Helaas was mijn kamer nog niet klaar, al vond ik dat geen probleem. Snel me backpack achter gelaten en met me kleine rugzakje op de stad gaan verkennen. De wandeling begon in Hyde Park, wat vanzelf over loopt in Philip Park. Via deze groene oases met aan één kant wolkenkrabbers en aan de andere kant oudere gebouwen liep ik verder richting de haven. Eenmaal het park uit dacht ik langs oude museumgebouwen te lopen, bleek het om een ziekenhuis en parlementsgebouw te gaan. Ik voelde mij niet echt geroepen om die van binnen te bekijken en ben doorgegaan. En daar was ze dan, wat een mooi uitzicht zo over het opera gebouw en de “kledinghanger” (de brug). Hier heb ik maar even wat gedronken terwijl ik van het uitzicht kon genieten en ben vervolgens door gegaan naar de botanische tuinen waar planten en bomen staan van over de hele wereld. De gids vertelde nog dat de Engelsen vroeger een soort Ark van Noach hadden meegenomen naar Australië om het nieuwe land vol te beplanten met dingen die hun bekent waren.

Na al dit lopen en een lange vlucht achter de rug was ik redelijk vroeg moe, tijd om terug te gaan naar Maze waar ik eindelijk kon inchecken en mijn “luxe“ kamertje kon betreden. Snel op de kamer nog ff een toertje geboekt naar de Blue Mountains voor de volgende dag en toen was voor mij de dag wel voorbij.

After a not too late arrival in the morning at Sydney Airport, it was only a short ride to Maze. Upon arrival at Maze my room was sadly not available yet. No problem, just dump my bag pack and head into town. It was quite a long, but beautiful walk through Hyde and Philip parks. I then continued walking through the city and at one time I thought to pass by some museums. Apparently I was wrong, it was the hospital and house of parliament, neither one I was interested in visiting. I continued walking and soon I saw the wow factor: the Opera House and the “coathanger“ (bridge). It was a great sight and with a lovely sun it made for a nice picnic (read: drinking) spot. After a long rest I went to the botanical garden which not only offers a few on a selection of plants and trees from all over the world, it also gave great views over the sea and an opportunity to see the Opera House from the other side.

After all this walking it was time to head back to Maze where I could finally check in and enter my “luxurious“ room. I quickly booked a tour for the next day to the Blue Mountains, and then I was KO.

Reacties

Reacties

Wai Lee

Nice Nice! Ik ga ook in oktober richting australië en HK! Hoeveel was je kamer?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!