Vakanties & Weekend Trips

Day 4: Manly

Het was wat laat geworden de vorige dag met de andere backpackers gezamenlijk, vroeg opstaan zat er niet in. Uit de veren was het op naar de veerboot om naar Manly te varen. De vaart duurt ongeveer een half uur en tijdens de trip vaar je langs South Head en North Head, de opening van de haven van Sydney. Bij aankomst was het op de pier een gezellige drukte met winkeltjes en cafés/restaurants. Na eventjes rondgesnuffeld te hebben heb ik een fiets gehuurd. Met de fiets kwam een slot (erg handig) en zo’n k** helm. Niks voor mij zo’n helm op, me gigantische bos haar raakt gelijk uit model. Het fietsen ging me redelijk af, dacht ik. Bleek ik aan de verkeerde kant van de weg te rijden. Oeps, vergeten, ze rijden hier links. Zonder ongelukken stak ik weer over naar de linkerkant en reed het gelijk een stuk prettig. Heuvel op kwam ik aan bij het eerste uitkijkpunt over Little Manly Cove waar ik een picknickje hield. Het moest een pinguïn broedplaats zijn, maar ik zag er geen. Na de lunch ging de weg verder naar North Point waar verschillende uitkijkpunten een fantastisch uitzicht bieden op de South Head, het centrum in de verte en de kliffen. Uitgekeken fietste ik door naar de Spring Cove. De weg liep een beetje omlaag en ik ging zo snel dat ik beneden was voor ik er erg in had. Spring Cove kon ik alleen bereiken door het laatste stukje te lopen over een smal paadje. Het was hier weer een prachtig zicht en het water was zo mooi helder dat ik er graag een duik in zou nemen. Zwemkleding had ik helaas niet mee en nadat ik het water over me handen liet golven zou ik er ook niet in willen zwemmen: het was koud! Met genoeg foto’s op de camera liep ik terug naar me fiets en begon ik aan de klim naar boven. Het eerste stukje kon ik nog wel aan, maar daarna moest ik toch echt met de fiets aan de hand naar boven lopen. Boven op de heuvel trapte ik in snelle vaart door naar Shelly Beach. Helemaal op de fiets was niet mogelijk, ook hier moest ik een stukje lopen. Shelly Beach is een klein strandje waar genoeg mensen lagen te zonnen. Na die heftige klim en wandeling bij Spring Cove was de energie wel wat minder en ik ging ik maar wat drinken bij een strandcafé. Cola (light natuurlijk) leeg gedronken stapte ik weer de fiets op om de rest van het strand langs te fietsen. De boulevard langs het Steyne strand was erg gezellig en in zee waren er geen zwemmers, alleen maar surfers. Op de boulevard was ook een Ben & Jerry, daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen, dat ijs is zo lekker. Na me buikje vol gegeten te hebben reed ik langs de zuid kant van Manly richting de jachthaven waar vele privé zeilboten aangemeerd lagen. Ik ging nog verder door en de weg werd alleen maar steiler, een teken voor mij dat het toch stilletjes aan wel genoeg was. Ik bracht de fiets terug en ging op boulevard lekker fish & chips eten, om vervolgens in het donker met de veerboot terug te varen. Een mooi uitzicht op het verlichte centrum van Sydney verveelt nooit.

Today was another active day. After a lovely ferry trip to Manly it was time to test my bike riding skills. I started badly by driving on the wrong side of the road. Bloody aussies, why do they feel the need to drive left?! After finding my place on the left side, the drive started smoothly to Little Manly Cove where I hat my healthy lunch: water and pineapple. Oh yes, I too can eat healthy every once in a while. Eating with such a nice view is so much better than eating inside a restaurant. After finishing my lunch I continued to the North Head, where I enjoyed the amazing views of the South Head, the distant Sydney CBD and the cliffs. Spring Cove was my next stop. I had a blast driving there, all the way downhill. After appreciating this small gorgeous cove I got to “enjoy” the climb back up, I wasn’t able to ride back up so I had to walk up. Tired as hell I made it to Shelly Beach where I took a much needed rest with an ice cold Coke (diet of course as today is my healthy day). With some new energy in me I checked out the boulevard along Steyne beach. When I saw the Ben & Jerry ice cream shop I kinda forgot about my healthy day and enjoyed a big ice-cream, yum yum. While eating I noticed that the only people in the water were surfers and they too were only a few. After cooling down with the ice cream I drove to the south edge of Manly up to another harbor where the yachts where all lined up. I tortured myself by continuing to ride uphill, with the hills seemingly never ending. Enough of this self torture I decided that it was time to call it a day. After returning the bike I was hungry again and had a nice fish & chips. I didn’t eat that for ages. With a full stomach I returned by ferry to downtown Sydney. The night hat set and the views of an illuminated Sydney CBD never stop impressing me.

Reacties

Reacties

lisette

leuke verhalen en mooie foto's van Sidney en omgeving hoor Bjorn en ook wel een lekker idee dat je ook nog effe van de warmte gaat genieten ben benieuwd naar de foto van Great Barriere Reef s666666666

oma

Hoi Bjorn, Wat een leuke verhalen weer en ik vind je foto's ook erg mooi. Mama brengt iedere dag als jij weer wat geschreven hebt de verhalen en foto's naar mij toe. Ik geniet hier geweldig van. Lieve groetjes oma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!