Vakanties & Weekend Trips

Day 7: Kings Canyon

Alsof gister niet vroeg genoeg was met opstaan, stonden we vandaag nog wat vroeger op, 5 uur. Iedereen weer snel aankleden en dit keer ook gelijk ontbijten. Het opstaan was vandaag alleen wat minder. Ik werd wakker onder de rook van het kampvuur en het was stervenskoud! Keelpijn in de mix en het plaatje was compleet. Gelukkig had ik keelpastilles in mijn handbagage. Na gisteravond een handdoek te hebben geleend, kreeg ik vanmorgen een sweater. Het was echt precies mijn maat en de kleur paste ook precies bij mij, het was echt dé aanvulling op mijn heldere blauwe ogen. Niet dus. Het was een te klein dames maatje M of L en groen/blauw zou ik zelf ook niet uit de winkelrekken meenemen. Warm was het wel. Als een hotdog ging ik dus de bus in op weg naar de Kings Canyon. De gids had niet gelogen, de klim naar boven was heftig. Langzaam kropen we ons een weg naar boven in het schemerdonker om precies op tijd aan te komen voor de zonsopgang. Het was weer erg mooi (zoals tot nu toe eigenlijk alles is hier in Oz). Nadat de zon weer hoog aan de hemel stond trokken we verder door de Canyon, door de Tuin van Eden. Na een fikse wandeling kwamen we weer aan bij de bus. De gids had voor mij goed nieuws: mijn rugzak was afgegeven bij de receptie van het kampeerterrein! Het was tijd voor een reünie! Met eindelijk mijn bagage in mijn bezit reden we nog langs een soort van boerderij met kamelen, struisvogels en kangoeroes. Eindelijk heb ik een levende kangoeroe kunnen zien, al die dode aangereden kangoeroes die ik onderweg zag werd ik niet echt vrolijk van. Met wat mooie plaatjes in mijn camera werd het tijd om de outback te verlaten en de moderne wereld in Alice Springs op te zoeken. Na een beetje uitgerust te zijn op me kamer hadden we met de gehele groep een gezellige avond in de Rock Bar waar ik, met een giga schaamtegevoel, een heerlijke hartige taart van kangoeroevlees heb gegeten. De avond werd afgemaakt met wat drankjes terwijl de projector video’s liet zien van ABBA en de Village People… De muziek was dus niet echt in orde, maar gezellig was het wel!

As if the 5:20am morning call yesterday wasn’t early enough, today we got to get up at 5. The morning was horrible, a soar throat and I felt so cold that a lovely teacher lend me her fleece jacket. The size was well fitting and it brought out the color of my eyes…. not. I felt like a stuffed animal, but was nonetheless very grateful for the warmth of the jacket. Half sleeping we had to climb up the canyon and once on top the sun started to shed it’s rays over the canyon, it was breathtaking. With the sun up in the sky and the temperatures rising, we walked through the Garden of Eden located inside the canyon. Back at the parking lot our walks were over and done. All three sites had been amazing that it’s difficult to say which one’s my favorite. Back in the bus we went back to the campsite to pick up my back. My baby survived a long trip all the way through Australia, taking more flights than me! Finally I was complete and we then continued our way to Alice Springs. On the way to there we stopped at a camel farm where I not only got to see some camels, but my very first living kangaroos! Alive they are so much cuter than the dead kangaroos you see besides the highway. Back at Alice Springs (at least for the rest of the group, it was my first time there) we all got time to rest and freshen up before heading to the Rock Bar for dinner and drinks. I ordered a kangaroo pie, which I felt guilty about, and even more for liking it! After dinner we all got some drinks while watching the projector showing videos of ABBA and the Village People… not my favorite music, but we all had fun anyway.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!