Vakanties & Weekend Trips

Day 8: Alice Springs

Eindelijk kon ik eens uitslapen. Van wat ik van de rest van de groep heb gehoord, is Alice Springs niet het leukste dorp in Australië. Om de tijd voor mijn vlucht naar Cairns te doden heb ik maar wat door de straten geslenterd en door de winkel centra gestruind. Na de lunch heb ik een museum bezocht: het reptielen museum. Uitgezonderd de slangen vind ik reptielen niet zo eng. Slangen in een kooi, ook geen probleem. Maar een slang om je nek, daar heb ik wel angst voor. Ik heb het ooit al eens in Singapore willen proberen, maar de angst was toen sterker dan de moed. Vandaag was het andersom, en heb ik echt een slang “gedragen“. De huis voelt lang niet zo vies aan als ik had gedacht, maar het idee van een wurgslang om me heen liet me nog steeds trillen op me benen en relaxed lachen in de camera ging er helaas niet meer van af.

Na deze ervaring bleef ik nog een lange tijd wankelend op mijn benen lopen, wat had dit een impact op mij. Vol van de stress was ik maar wat vroeger naar het hostel gegaan om daar maar te wachten op de shuttle bus naar het vliegveld. Onderweg naar het vliegveld was de stress van de slang weggezakt en was er een andere stress voor in de plaats: zal mijn bagage dit keer wel aankomen?

De vlucht begon lekker, maar vlak voor aankomst in Cairns kregen we toch een luchtzakken te verwerken, ik werd haast uit mijn stoel gelanceerd. Snel de riem om en maar hopen dat het beter zou worden, wat het gelukkig ook werd. Na deze turbulentie overleeft te hebben, bleek bij aankomst mijn bagage de vlucht ook goed overleeft te hebben!

Finally I could sleep in a bit. Waking up at 9am seemed like the longest night ever and it was much required too. Spending the day in Alice Spring was gonna be difficult, everyone in the tour group said the town is boring. After some window-shopping in the 3 malls, I decided to check out the reptile museum. I’m not scared of snakes when they are behind glass, but without anything between me and a snake, I got the chills running up my spine. In Singapore I had already tried to get over my fear by holding a snake, but fear got the beast of me at that time. Today had to be different, after doing so many other things I had never done before, this too had to be done. And I did, with my knees shaking and unable to look relaxed I got to carry a python snake around my neck. Completely freaked out I got to hold it for maybe two minutes, but long after getting rid of that snake I still felt weak in my knees. Unable to shake this feeling I decided to return early to the hostel and wait for the airport bus, where another fear emerged: will my bag arrive as well?

The flight to Cairns started well, but close before landing started we had the most awful turbulence I had ever experienced. I got almost launched out off my seat and after that happened I quickly buckled up before more turbulence occurred. After surviving and landing safely in Cairns, I was happy to see that my bag also survived the flight!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!