Vakanties & Weekend Trips

Day 9: Kuranda

Een nieuwe stad met heel erg veel te doen, dat vraagt om een goede planning. Na de hele ochtend met Chris van de receptie gesproken te hebben is er het volgende uit gekomen:

Vandaag: Zelf naar Kuranda om een koala te knuffelen en kangoeroes te voeren.

Woensdag: Snorkelen bij het Great Barrier Reef.

Donderdag: Extreme rafting op de Tully rivier.

Vrijdag: Zwemmen in meren en douchen onder watervallen in de Tablelands.

Zaterdag: De tropische wouden van Daintree en een krokodillen cruise.

Een vol programma is het dus geworden met vrijwel elke dag vroeg op staan. Na dit alles geboekt te hebben ging ik zelf met de bus naar Kuranda. Eenmaal aangekomen zie je meteen hoe toeristisch dit bergdorpje is. Overal souvenirwinkels (alles made-in-China) en restaurants. Daarvoor was ik niet gekomen. Ik was gekomen voor het koala park. Hier kan je kangoeroes voeren. Maar dan moeten ze wel meewerken. Slechts 1 kangoeroe had trek in wat lekkers en de andere niet. Als er dan ook alleen maar een bejaard koppel in de omgeving is om dat moment op de camera te vereeuwigen, dan kan je het resultaat wel raden… Het belangrijkste waren dit keer niet de kangoeroes, maar zoals de naam van het park al zegt, de koala’s. Je kan hier al knuffelend met de koala op de foto. Ze zijn zo schattig, het was net een harige baby met klauwen, veel stiller ook als een baby want geluid maken ze niet. Zo lief was ‘ie, ik wilde hem niet meer teruggeven en zou als het kon hem zo in mij rugzak stoppen en wegrennen. Jammer maar helaas behoort dat niet tot de mogelijkheden, maar mooie foto’s heb ik er hier tenminste wel aan over gehouden.

Na het knuffelen vond ik het wel weer tijd om terug te gaan. Dat deed ik dit keer met een mooie treinrit door de bergen. Het uitzicht was super en onderweg maakte de trein zelfs een stop zodat we allemaal uit konden stappen om foto’s te nemen.

Arriving in a new city with so much to day requires some planning. With the help of the great staff at Dreamtime I created a nice itinerary. Today I will visit Kuranda to hug the koalas and feed the kangaroos. Tomorrow it will be time to snorkel at the Great Barrier Reef. The following 2 days will be wet, I’ll go rafting and then swimming in jungle lakes and enjoying the waterfalls. My time in Cairns will end with a trip to the tropical forest at Daintree. After arranging all tours it was time to get my butt on the bus to Kuranda. Arriving there I noticed all the souvenir shops, too bad it also looked like China Town with all the Chinese (and Japanese too) shopkeepers selling their made-in-China stuff. Quickly getting the idea of seen it done that, I went to the Koala Garden. Besides crocodiles, wombats and kangaroos (which you even get too feed!) there were of course the koalas. They are such cute little animals, hugging the tree and sleeping all day. Luckily the koala that I got to cuddle with was awake and even opened his eyes for the pictures. My furry lil’ friend was too cute to return, but sadly I wasn’t allowed to take him back home, Ozzie people can be so mean. The trip to Kuranda ended with a great scenic train ride, after which it was time to get some rest at the hostel.